21/05/2020

Je eigen uitzendbureau; samen ondernemen is leuker

Je werkt al een aantal jaren voor een uitzendbureau en denkt regelmatig: wat ik nu voor een baas doe, zou ik dat ook voor mezelf kunnen doen? Dat idee komt op de meest onverwachte momenten op. Misschien wel tijdens je droom van een workation op Bali. Of misschien heb je een uniek idee voor een service die nog niemand aanbiedt. Wat zijn dan eigenlijk de mogelijkheden om je eigen uitzendbureau te starten?

Een franchisevestiging van het uitzendbureau waar je werkt

He, dat is slim! Soms zijn er zelfs al mogelijkheden binnen de organisatie waar je nu werkt. Misschien ook niet, als een franchiseconstructie niet gewenst is. Dat betekent namelijk dat zij (de directie) beslissingen met meerdere mensen moeten gaan nemen. Soms past dat niet in de strategie van een bedrijf (lees: verdienmodel).

Een franchisevestiging van een ander uitzendbureau

Dan ga je op zoek naar een andere franchisegever in de uitzendbranche. Die zijn er in allerlei soorten en maten. Vaak moet je entreegeld betalen en een maandelijkse bijdrage, die best hard kan oplopen zodra je een beetje serieus aan de slag bent. Het eerste jaar is heel aantrekkelijk, totdat je meer dan 500 uren per week op je teller hebt staan. Even een snelle berekening: 500 gefactureerde uren x een marge van 6 euro (de echte kostprijs van uitzenden ligt niet tussen de 1,8 en 2,1 zoals je huidige baas je vertelt, maar rond de 1,6-1,65). Dat is dan 3000 euro per week maal 50 weken en daar 30-50% van afdragen… Reken maar uit! Dat weeg je af tegen het voordeel van een gevestigde naam en marketing.

Een eigen uitzendbureau starten

De zoektocht gaat verder. Gewoon onder eigen naam je eigen uitzendbureau of detacheringsbureau beginnen en alleen maar laten doen waar jij goed in bent. Hier zit de markt op te wachten! Toch komt er best veel administratie bij kijken en soms dure software. Dan kom je uit bij een backoffice dienstverlener. Met een scherpe omrekenfactor voor de verwerkte en gefactureerde uren. Je omzet is verzekerd en je krijgt een helpdesk ter beschikking. En je hoeft niet meer voor te financieren. Dat geeft je direct een heldere marge. Klinkt goed! En toch mis je iets.

Kies Flexhub en maak van 1 + 1 = 70

Niemand vind het leuk om alles alleen te moeten doen. Successen wil je ten slotte vieren! En alleen een taart eten is echt minder leuk dan deze te delen. Bij Flexhub vieren we elk succes en ook de moeilijke tijden beleven we samen. Een sparringpartner die altijd voor je klaar staat. Ineens 70 collega’s erbij! Die je ondersteunen in het opstarten van je eigen uitzendbureau, meedenken over je strategie, je verkoopplan, recruitment. En zelfs over de inrichting en financiering van je pand, auto, reclame-uitingen. Waar je de volledige backoffice van je uitzendbureau aan kunt uitbesteden. Kortom, kies je voor Flexhub dan ondernemen we samen!

Waarom moeilijk doen als het samen kan?

Nieuwsgierig geworden? Neem eens een kijkje op onze handige overzichtspagina met alle informatie over backoffice uitbesteden. Of plan vrijblijvend een kop koffie en kennismakingsgesprek met Lejona, dé doorgewinterde kenner van de uitzendbranche door contact met ons op te nemen. 

Deel artikel
Auteur
Arga de Bruin
Arga is als marketeer al jarenlang actief voor ondernemingen in de flexbranche. Met input van diverse specialisten, schrijft ze graag over inhoudelijke onderwerpen in begrijpelijke taal. Nieuwe ontwikkelingen volgt ze op de voet en één van haar beste vrienden is momenteel ChatGPT. Niet zozeer voor de inhoud, maar wel voor het opdoen van inspiratie. Daarnaast houdt ze zich graag bezig met het ontwikkelen van websites, design en social media campagnes. Bekijk voor meer informatie het LinkedIn profiel van Arga.

LinkedIn-icon

Auteur

Expert
Lejona Bronk
Wie Flexhub kent, kent Lejona. Met haar grote kennis van en netwerk in de uitzendwereld is ze een onmisbare kracht. En… een grote bron van kennis als het gaat om het starten van uitzendbureaus en het adviseren van bestaande uitzendbureaus op het gebied van backoffice dienstverlening. Als gedreven Sales Manager zet Lejona zich in om nieuwe samenwerkingen aan te gaan en bestaande relaties te versterken. Ze is altijd op de hoogte van nieuwe trends en ontwikkelingen in de uitzendbranche, waardoor ze waardevol advies kan geven aan startende en bestaande uitzendbureaus die willen groeien. Bekijk voor meer informatie het LinkedIn profiel van Lejona.

LinkedIn-icon

Expert
Ook interessant: