Onze backoffice specialist Magdalena
Magdalena Rust is één van de backoffice specialisten binnen het Flexhub team. Met haar enthousiaste persoonlijkheid en scherpzinnige juridische spirit is ze een belangrijke schakel in onze backoffice dienstverlening. Na jaren ervaring op te hebben gedaan in een soortgelijke functie kwam ze in januari 2024 ons HR team versterken.
Dagelijkse bezigheden
Als backoffice specialist binnen HR is Magdalena verantwoordelijk voor alle processen die te maken hebben met het doorvoeren van cao’s. Samen met haar collega’s zorgt ze ervoor dat deze processen goed verlopen en cao’s correct worden doorgevoerd. Ook houdt ze alle veranderingen op het gebied van cao’s en wet- en regelgeving nauwkeurig bij. Vervolgens informeert ze intermediairs en collega’s hierover.
Bedrijfsongevallen
Iets waar Magdalena zich ook mee bezighoudt is de administratie rondom bedrijfsongevallen. Zo registreert ze alles, zet dossiers op en communiceert ze met de verzekeraar. ‘Ik ben eigenlijk echt de tussenpersoon tussen de verzekeraar en de intermediair/klant’, vertelt ze. Ook is ze veel in contact met de relatiebeheerders en haar collega’s van de afdeling verzuim. Magdalena adviseert hen regelmatig over de interpretatie van wetgeving, cao’s, rechten en plichten.
Uitdagingen als backoffice specialist
We vroegen Magdalena wat de grootste uitdaging is in haar functie. ‘Eigenlijk is iedere dag een uitdaging, wat dit werk ook zo leuk maakt. Wet- en regelgeving kunnen snel veranderen waardoor je je bijna iedere dag weer moet aanpassen. Dit maakt mijn functie heel dynamisch.’ Ook vertelt ze dat goede communicatie met alle schakels binnen en buiten Flexhub belangrijk is. ‘Als er een verandering in een cao komt, moeten we goed kijken wat voor ons en de klant van toepassing is en hoe alles doorgevoerd moet gaan worden. Dat moet allemaal goed gecommuniceerd worden.’ Magdalena vertelt ook dat sommige klanten wel met 5-6 verschillende cao’s werken. Goede begeleiding is daarom zeer belangrijk.
Berekeningen
Het maken van de juiste berekeningen voor lonen en tarieven is ook deel van Magdalena’s takenpakket. ‘Er moet met relatiebeheerders altijd goed gecheckt worden of werknemers bijvoorbeeld het juiste loon bij arbeidsduurverkorting krijgen.’
Onverwachtse wendingen
Zoals bij elk dynamisch bedrijf, komen er soms onverwachtse wendingen voor. Zo kan een akkoord over een cao plotseling veranderen door een staking. ‘Een tijdje terug gebeurde dit. We moesten toen met het team snel schakelen en communiceren met de betrokken partijen.’ Ook is Magdalena al bezig met de toekomstige WTTA-regeling. ‘We moeten zorgen dat alles voor de klant van A-Z klopt. De intermediairs moeten de juiste informatie ontvangen en het juiste advies daarbij.’
Het leukste aan de functie backoffice specialist
Het leukste aan haar functie vindt Magdalena toch wel het dynamische juridische aspect en het bijhouden en doorvoeren van veranderingen. ‘Maar eigenlijk is er niets wat ik niet leuk vind aan mijn functie’, vertelt ze lachend. ‘De geweldige collega’s en goede sfeer binnen Flexhub zijn dan alleen maar grote bonuspunten.’
Ook benieuwd naar het verhaal van onze backoffice specialist Karin? Lees hier haar verhaal.