15/12/2022

Kennismaken met onze backoffice specialist Karin

Karin Breedveld is één van onze enthousiaste backoffice specialisten die zich dagelijks inzet voor onze klanten. In het afgelopen jaar maakt ze de overstap van een payroll bedrijf naar Flexhub. Daarnaast studeert ze Human Resource Management, een studie die ze dit schooljaar hoopt af te ronden. Graag vertelt ze waar ze zich mee bezighoudt bij Flexhub en welke aandachtspunten zij signaleert.

Waar houd je je dagelijks mee bezig?

“Dagelijks houd ik cao-updates bij en zorg ervoor dat collega’s en intercedenten op de hoogte zijn van wijzigingen, loonmutaties, en dergelijke. Daarnaast verzorg ik de administratieve kant van uitzendingen naar het buitenland. Ook het aanpassen van overeenkomsten en bijhouden van dossiers rondom arbeidsongevallen zijn onderdeel van mijn takenpakket, net als controles op de inlenersbeloning en leeftijdsperiodieken.”

Hoe bevalt je functie?

“Tot nu toe leer ik nog dagelijks nieuwe dingen. Ik ben druk bezig om alle onderdelen van mijn functie eigen te maken; uitdagend, maar ook heel leuk! Ik heb veel plezier in het uitzoeken van vragen rondom cao’s en de toepassing hiervan.”

Kom je ook gekke dingen tegen?

“Nou, niet echt gek, maar ik kom wel regelmatig voor verrassingen te staan die nadelig uit kunnen pakken voor klanten. Zo loop ik er bij uitzendingen naar andere EU-landen regelmatig tegenaan dat aanmeldingen niet bij mij terecht komen. Of ik hoor er pas van als medewerkers al in het buitenland zijn. Dit kan flinke boetes opleveren, die ik uiteraard graag voorkom. Een ander voorbeeld is dat ik bij de controle van dossiers m.b.t. arbeidsongevallen vaak zie dat opdrachtbevestigingen niet getekend zijn of dat het ongevallenformulier niet ingevuld/getekend is door de inlener. Dit kan als gevolg hebben dat het moeilijker is een inlener aansprakelijk te stellen voor het ongeval dat bij hem op de werkvloer is gebeurd. Daarom hamer ik altijd op het belang van goede documentatie.”

Wat zijn aandachtspunten bij de inlenersbeloning?

“Wat ik regelmatig tegenkom zijn incomplete dossiers bij instromers in de bouw.  Om medewerkers in te mogen schalen moeten wij een CV van medewerker en een getekende verklaring instromer in de bouw in het dossier ontvangen. Deze ontbreken helaas vaak. Ook kom ik regelmatig nieuwe opdrachtgevers tegen die een eigen inlenersbeloning aanhouden, waarvan geen loonhuizen of inventarisatieformulieren zijn geüpload. Waardoor ik de controle op het uurloon van de medewerker in kwestie niet kan voltooien.”

Vragen hierover?

Heb je hier vragen over? Neem contact op. Karin, of één van onze andere specialisten, staat je graag te woord.

Deel artikel