13/02/2023

Maak kennis met Rosanne, Jr. Backoffice Specialist bij Flexhub

Ik ben Rosanne Noorland en ik kom uit Streefkerk. Een klein, leuk dorpje waar iedereen elkaar kent. Na de middelbare school ben ik begonnen als verkoopmedewerkster in de retail. Daarom ben ik de BBL-opleiding Verkoopspecialist begonnen. Nadat ik deze opleiding versneld had afgerond ben ik doorgegaan met de opleiding Manager Retail. Ik zocht iets meer uitdaging en verantwoordelijkheid dan alleen mensen op de juiste manier van dienst zijn. Bijvoorbeeld meer procesmatig meedenken en als team verbeteringen aanbrengen in de werkwijze en presentatie.

Ik had me voorgenomen om na die opleiding te gaan werken, maar uiteindelijk ben ik alsnog de opleiding hbo Management gaan doen omdat ik wilde weten wat ik allemaal nog meer kon. Ook deze opleiding ging mij goed af en ik ontdekte steeds meer over mijn eigen vaardigheden.

Mijn start op de arbeidsmarkt

Na mijn hbo ging ik online kijken naar de mogelijkheden op de arbeidsmarkt. De keuze was reuze en dus begon ik maar op de planning van een auditkantoor. Dit bleek niet bij me te passen i.v.m. de vele verschillende systemen, het beperkte klantcontact en ook de branche sprak me toch niet zo aan. Maar wat dan wel?

Een nieuwe baan!

Via uitzendbureau Werken met Passie, tevens klant van Flexhub, ben ik bij de vacature Backoffice Specialist terecht gekomen. Na een fijne eerste kennismaking en een leuke meeloop-dag, waarbij ik ook even de sfeer kon proeven, voelde dit al meteen goed! De diversiteit van het backoffice vak zoals administratief, organiseren, uitzoeken en het vele klantcontact maakt het echt een interessante rol!

Wat houdt je functie in?

Ik ben nu Junior Backoffice Specialist. Ik ben gestart met wat lichte taken, zoals dossiers controleren, zzp-ers inregelen, mail bijhouden en zaken doorsturen of indien mogelijk zelf oppakken. Vervolgens kwamen andere werkzaamheden daarbij, zoals declaraties klaarzetten, feestdaguren en vakantiegeld uitbetalen, opdrachtgevers en kandidaten aanmelden in het systeem, contracten aanmaken en daar alle informatie voor verzamelen.

Wat extra begeleiding

Al vrij snel deed ik alles wat betrekking had op het voorbereiden van een goede verloning van de uitzendkracht. In de basis doe ik nu dan ook alles wat een vak-volwassen Backoffice Specialist doet, maar omdat mijn kennis nog niet zo ver rijkt, krijg ik meer begeleiding en ga ik minder de diepte in bij complexe zaken. Doordat mijn collega’s mij meenemen in bepaalde vraagstukken of processen, breid ik snel mijn kennis en daarmee mijn takenpakket uit.

Hoe kijk je terug op je eerste periode bij Flexhub?

Ik ben begonnen in oktober 2022. Ik kijk erg positief terug op mijn eerste periode bij Flexhub en ben erg tevreden met hoe het ging en nu gaat! Het was best even spannend omdat je toch ergens nieuw binnenkomt en met nieuwe mensen werkt, maar het voelde echt goed. Ik kreeg ook al na een paar weken de opmerking dat het al voelde alsof ik er al heel lang zat! Mijn collega’s zijn erg hartelijk en verwelkomend, en zelf ben ik ook wel iemand die makkelijk in de omgang is.

Rustige opbouw

Ik heb het rustig opgebouwd. Ik had geen specifieke aanpak bedacht, maar ik stapte er gewoon open in liet het een beetje op me af komen. Er werd gelukkig ook niet meteen van mij verwacht dat ik al zelfstandig dingen kon oppakken, dus kon ik er rustig inkomen. Vooral niet te hard van stapel lopen, ondanks dat je graag snel productief en nuttig wil zijn. In deze rol werkt dat al snel averechts doordat je wellicht fouten maakt of zaken over het hoofd ziet en dan de boel moet corrigeren.

Is de functie wat je er van verwacht had?

Het was lastig om van tevoren echt een beeld te krijgen van wat ik exact kon verwachten, omdat de functie zo breed is, maar er waren wel een aantal duidelijke elementen in de functieomschrijving die mij aanspraken. Vooral het contact met intermediairs en kandidaten, het ontzorgen, regelen en verwerken van gegevens en informatie t.b.v. een juiste verloning, en het toepassen van cao en wet- en regelgeving waren voor mij helder. Ik was natuurlijk wel voorzichtiger geworden i.v.m. de eerdere misstap, maar ik had genoeg contactmomenten en informatie om een goede beslissing te kunnen maken en tot nu toe voldoet het aan mijn verwachting.

Welke eigenschappen heb je nodig om dit werk te kunnen doen?

Je moet je werk goed kunnen ordenen, omdat er veel dingen tegelijk lopen. Dus overzicht bewaren en zo je afspraken nakomen is erg belangrijk. Je moet daarnaast bestand zijn tegen de snelle wereld van de uitzendbranche en zelf ook snel kunnen schakelen. Het is handig als je snapt dat elke intermediair zijn of haar vraag de belangrijkste vindt en dat je daar je hoofd koel onder houdt.

Rosanne Noordland - jr backoffice specialist Flexhub

Duidelijke communicatie

Duidelijke communicatie zonder twijfeltaal is daarbij ook essentieel. Ze komen bij jou voor een duidelijk antwoord waar ze op kunnen vertrouwen. Het is dus goed om je er van bewust te zijn dat de informatie die je geeft moet kloppen en dat je zaken ook vastlegt om te voorkomen dat er later onduidelijkheid over bestaat.

Welke kenmerken maken dat jij je thuis voelt bij Flexhub?

Iedereen is erg open en geïnteresseerd in elkaar. Iedereen hecht waarde aan een fijne sfeer op kantoor en vindt het belangrijk dat het op je werk ook gezellig en leuk is. In de pauze zitten we allemaal gezellig met elkaar aan de lunchtafel en zo spreek je ook de collega’s van andere afdelingen. Dan hebben we het niet over het werk, maar bespreken we ook andere dingen die we leuk vinden, of meegemaakt hebben in het weekend.

De mentaliteit van Flexhub

Ik sta voor wat ik doe en wat ik kan, maar ik schreeuw het niet van de daken. Ik ga uit van mijn kracht, maar blijf daar wel bescheiden in. Dat past ook wel bij de mentaliteit van Flexhub. We zijn goed in wat we doen, geloven in ons verhaal, maar gaan dat niet met spandoeken van de hoogste daken schreeuwen. We zijn nuchter, werken graag hard en hebben oog voor elkaar.

Welke tip zou je een toekomstige collega willen geven?

Maak een lijstje met vragen die naar boven komen tijdens het inwerken en plan dan regelmatig een moment met een collega om die vragen door te nemen. Op die manier loop je er niet de hele dag mee in je hoofd en hoef je ook niet het gevoel te krijgen dat je iemand steeds moet ‘storen’ met een vraag, want dit kan soms zo voelen, ook al is dat natuurlijk niet zo.

Verder werkte het voor mij erg prettig om regelmatig even om feedback te vragen over of ze tevreden zijn. Dan weet je beter waar je staat en of er nog specifieke dingen zijn om op te letten. Dit kan voor iedereen natuurlijk anders zijn, maar ik vond dit fijn.

Geïnspireerd?

Ben je na het lezen van het verhaal van Rosanne geïnspireerd geraakt en benieuwd naar een baan bij Flexhub? Wij zoeken doorlopend zowel ervaren als minder ervaren Backoffice Specialisten. Bekijk onze actuele vacatures hier of bel/whatsapp met onze Recruiter Michelle den Boer via 06-21339459.

Michelle den Boer
Michelle den Boer
Deel artikel